20 Δεκεμβρίου 2018

«Ελληνικές θάλασσες, ένα φωτογραφικό ταξίδι μέσα στον χρόνο»

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών φιλοξενεί την έκθεση «Ελληνικές Θάλασσες, Ένα φωτογραφικό ταξίδι στο χρόνο» μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.

Φωτογραφία επάνω αριστερά: Πέτρος Καλονάρος - Στη βάρκα, περ.1930 

Οι φωτογραφίες που προβάλλονται είναι χωρισμένες σε τέσσερεις χρονολογικές ενότητες και αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες φωτογράφοι, αλλά και οι ξένοι συνάδελφοί τους που επισκέφτηκαν ή έζησαν μεγάλα χρονικά διαστήματα στη χώρα, προσέγγισαν και ερμήνευσαν τις ελληνικές θάλασσες από τα μέσα του 19ου αιώνα έως τα τέλη του 1970.

Εκθεσιακός χώρος «Τέχνη & Πολιτισμός», Επίπεδο Αφίξεων – Έξοδος 1, ελεύθερης πρόσβασης 23.7.2018 - 13.1.2019. 

Οι ενότητες της έκθεσης

Η θάλασσα στη φωτογραφία του 19ου αιώνα. Μια συμπτωματική παρουσία.

Αφοί Ρωμαΐδη - Θέα από την Καστέλλα, περ. 1885 

Bartolomeo Borri - Το λιμάνι της Κέρκυρας, περ. 1885

Στο πέρασμα των αιώνων, η ελληνική θάλασσα, άρρηκτα δεμένη με την ιστορία του τόπου και με τη ζωή των κατοίκων του, δεν έπαψε να εμπνέει ποιητές και καλλιτέχνες. Μετά την εφεύρεση της φωτογραφίας στα μισά περίπου του 19ου αιώνα και ως σήμερα, στις ζωγραφικές αναπαραστάσεις του ελληνικού θαλασσινού τοπίου προστέθηκαν αναρίθμητες φωτογραφικές εικόνες του ίδιου θέματος. 

Η θάλασσα ως αντανάκλαση της ανθρώπινης δραστηριότητας στις αρχές του 20ού αιώναΗ μαγεία του στιγμιότυπου. 

Μαίρη Παρασκευά - Το λιμάνι της Σύρου, περ. 1905

Μαίρη Παρασκευά - Μύκονος, περ. 1905 

Η φωτογραφική αποτύπωση της θάλασσας τα χρόνια στον Μεσοπόλεμο. Απόπειρες καλλιτεχνικής έκφρασης. 

Δημήτρης Χαρισιάδης - Ναύπλιο, περ. 1936 

Η στροφή προς το θαλασσινό τοπίο τα μεταπολεμικά χρόνια. Το Αιγαίο ως αναπαράσταση και αίσθηση. 

Βούλα Παπαϊωάννου - Αίγινα, 1950-1955 

Ζαχαρίας Στέλλας - Σύρος, περ. 1970

Κριτήριο αξιολόγησης κάθε επιλεγμένου θέματος υπήρξε, αφενός, το καθαρά φωτογραφικό του ενδιαφέρον σε σχέση με την εξέλιξη του μέσου και τη διαδοχή των καλλιτεχνικών ρευμάτων στην πορεία της φωτογραφίας, αφετέρου η αντιπροσωπευτική του θέση μέσα στο ιστορικό, ιδεολογικό και αισθητικό πνεύμα της εποχής του.

Αν και η θεματογραφία των εικόνων δεν καθόρισε από μόνη της την επιλογή τους, εντούτοις μέσα από τον πλούσιο οπτικό θησαυρό που συγκεντρώθηκε ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει τη σχέση των ανθρώπων με τη θάλασσα, τον τρόπο ζωής στις παραθαλάσσιες και νησιωτικές περιοχές, την ανάπτυξη της ναυσιπλοΐας καθώς και τον περίπλου των ελληνικών νησιών από τους πρώτους περιηγητές έως τον μαζικό τουρισμό. 

Πηγές: naftemporiki.gr , aia.gr 
Φωτογραφίες από naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου